بازدید 31904
با سیصد و پنجاه و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

آرایش جنگی کشتی های مجهز به سلاح های هسته ای روسیه در دریای بالتیک / پنتاگون: هفته‌های آینده در اوکراین «تعیین‌کننده» خواهد بود

سیصد و پنجاه و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲ 14 February 2023

استقرار کشتی های مجهز به سلاح های هسته ای روسیه در دریای بالتیک

بین الملل تابناک: سیصد و پنجاه و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آمریکا سلاح‌های توقیف‌شده از یمن را برای اوکراین ارسال می‌کند
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ - ۲۳:۵۱

ارتش آمریکا در حال بررسی طرحی برای ارسال تسلیحات توقیف‌شده از یمن برای اوکراین است. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال امروز سه‌شنبه در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی و اروپایی نوشته ارتش ایالات متحده، ارسال هزاران سلاح توقیف‌شده و بیش از یک میلیون مهماتی که زمانی قرار بوده به دست نیروهای انصارالله برسند را در دست بررسی دارد.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند قصد دارند بیش از ۵۰۰۰ قبضه تفنگ تهاجمی، ۱.۶ میلیون مهمات تسلیحات سبک و تعدادی موشک ضدتانک را که در ماه‌های اخیر در نزدیکی سواحل یمن از قاچاقچی‌های سلاح توقیف کرده‌اند برای اوکراین ارسال کنند. 

وال‌استریت‌ژورنال نوشته این اقدام غیرمعمول، منابع جدیدی از تسلیحات را برای ارسال به اوکراین معرفی می‌کند و به افزایش توان آتشباری این کشور در نبرد با روسیه منجر خواهد شد. 

پنتاگون: هفته‌های آینده در اوکراین «تعیین‌کننده» خواهد بود
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ - ۲۲:۰۵

وزیر دفاع آمریکا امروز (سه‌شنبه) گفت، کشورهای غربی و متحدانش از ابتدای حمله روسیه به اوکراین حدود ۵۰ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در نشست "گروه تماس اوکراین" در بروکسل عنوان داشت: از ابتدای حمله روسیه به اوکراین، همه ما نسبت به تقریبا ۵۰ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین متعهد شده‌ایم.

 لوید آستین در سخنرانی افتتاحیه در نشست گروه تماس بین‌المللی برای کمک به اوکراین در مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل، گفت: هفته‌های آینده در اوکراین «تعیین‌کننده» خواهد بود.

آستین افزود: نشست امروز در یک لحظه حساس برگزار شده است، این در حالی است که کرملین روی احساس خستگی ما حساب باز کرده است، اما پس از گذشت یک سال، ما متحدتر از همیشه هستیم.

گروه تماس دفاعی اوکراین ۲۰ ژانویه نیز نشستی را در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان برگزار کرده بود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد، این نشست تصمیم غرب برای تقویت شدت جنگ در اوکراین را بار دیگر تأیید می‌کند.

 

برلین: موفقیت نظامی اوکراین در کوتاه‌مدت بعید است
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ - ۲۱:۵۸
«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان امروز (سه‌شنبه) گفت که هم‌اکنون نمی‌توان نقطه پایان جنگ اوکراین و روسیه را مشاهده کرد.
 
پیستوریوس ضمن بعید دانستن موفقت نظامی اوکراین در آینده نزدیک، توضیح داد: «درباره وضعیت مبارزات، باید بگویم که گمان نمی‌کنم پایان جنگ در کوتاه‌مدت ممکن باشد. در آینده نزدیک هم پیروزی برای این جنگ نمی‌بینم».
 
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل، اظهار داشت: «بدون کمک ائتلاف [ناتو]، مهمات اوکراین به‌سرعت تمام می‌شود، پس لازم است که سریعتر اقدام کنیم».
 
وزیر دفاع آلمان همچنین افزود که برلین نمی‌تواند از نقطه‌نظر دیپلماتیک، پیشنهاد لهستان و اسلواکی برای ارائه هواپیماهای نظامی به اوکراین را درک کند.
کرملین: ناتو هر روز بیشتر در جنگ اوکراین دخیل می‌شود
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ - ۲۱:۵۷

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را ائتلاف متخاصم با مسکو توصیف کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین ضمن اشاره به افزایش دخالت ائتلاف نظامی ناتو در جنگ اوکراین، گفت که این سازمان هر روز بیش از پیش خصومت خود با روسیه را نشان می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «ناتو سازمانی دشمن با روسیه است و این دشمنی را هر روز ثابت می‌کند. این ائتلاف بیشترین تلاش خود را انجام می‌دهد تا دخالت خود در جنگ اوکراین را بیش از قبل آشکار کند. این مسئله اقدامات احتیاطی بیشتری را می‌طلبد».

سخنگوی کرملین درباره حضور مزدوران خارجی در صفوف نیروهای مسلح اوکراین و جنگ با روسیه نیز تصریح که این مسئله مسیر عملیات نظامی ویژه را تغییر نمی‌دهد.

پسکوف با بیان اینکه استفاده ارتش اوکراین از مزدوران خارجی فقط باعث طولانی شدن جنگ و افزایش زجر مردم این کشور می‌شود، اظهار داشت: «این واقعیت که ارتش ما در جبهه‌ها مکالمه‌هایی با زبان‌های خارجی را می‌شنود، چیز پنهانی نیست و مدت‌ها است که اتفاق افتاده است».

وی سپس درباره ارائه پاداش‌ها و کمک‌های مالی توسط شرکت‌های خصوصی به نظامیان روسی نیز افزود که بسیاری از کارآفرینان در روسیه فعالانه برنامه‌های متعددی را برای حمایت از نیروهای مسلح این کشور اجرا می‌کنند.

استقرار کشتی های مجهز به سلاح های هسته ای روسیه در دریای بالتیک

سازمان اطلاعات نروژ در گزارش سالانه خود خبر داد که روسیه استقرار کشتی‌های مجهز به تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در دریای بالتیک را برای نخستین بار در سی سال گذشته آغاز کرده است.

در این گزارش آمده است که بخش کلیدی در قابلیت هسته‌ای روسیه، زیردریایی‌ها و کشتی‌های سطحی ناوگان شمال است.

سازمان اطلاعات نروژ افزود: «کشتی‌های جنگی ناوگان شمال ـ که مجهز به تسلیحات هسته‌ای بوده ـ در دوران جنگ سرد منظم در دریای بالتیک حضور داشته؛ اما این برای نخستین بار در دوران فدراسیون روسیه مدرن است که این کشتی‌ها در دریای بالتیک حضور می‌یابند.

در این گزارش اشاره شده است: در حالی که روسیه تسلیحات ضد ماهواره، قابلیت‌های سایبری و زیردریایی داشته که می‌تواند نروژ و ائتلاف نظامی ناتو را تهدید کند، تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی تهدید جدی ویژه‌ای در سناریوهای عملیاتی متعددی که کشورهای ناتو ممکن است درگیر آن شوند، به شمار می‌آید.

درخواست دبیرکل ناتو برای افزایش ارسال مهمات به اوکراین

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ائتلاف نظامی ناتو ادعا کرد، مصرف مهمات ارتش اوکراین در جنگ با روسیه، بیشتر از میزان مهمات ارسالی متحدان غربی به این کشور است و غربی‌ها باید این اختلاف را با افزایش تولید جبران کنند.

به نوشته پایگاه «واشنگتن تایمز»،  استولتنبرگ در نشستی در آستانه برگزاری اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل طبق روالی که از ابتدای عملیات ویژه روسیه در اوکراین در پیش گرفت، بر طبل ادامه حمایت‌های تسلیحاتی به اوکراین کوبیده و گفت، باید به کی‌یف برخی اقلام کلیدی همچون مهمات، سوخت و قطعات یدکی پیش از آنکه مسکو ابتکار عمل را در میدان جنگ به دست بگیرد، رسانده شوند.

او گفت: روشن است که ما در یک مسابقه بر سر لجستیک هستیم. جنگ در اوکراین در حال مصرف حجم عظیمی از مهمات و به ته رساندن ذخایر کشورهای متحد غربی است.

دبیر کل ناتو مدعی شد، سربازان اوکراینی در حال مصرف مهمات به میزان چندین برابر بیشتر از سطح کنونی تولید اعضای ناتو هستند و این وضعیت باعث وارد آمدن فشار به صنایع نظامی کشورهای متحد ناتو می‌شود.

او گلایه کرد که زمان انتظار برای تامین مهمات با کالیبر بالا نظیر گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری توپخانه هوویتزر که آمریکا برای اوکراین ارسال کرده، متوسط از ۱۲ ماه به ۲۸ ماه افزایش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵۰
روسیه روز بروزضعیف تر خواهد شد ودر این قمار بازندگان اصلی اول مردم اوکراین و بعد روسیه خواهد بود چاه مکن برای کسی اول خودت دوم دیگری
پاسخ ها
رستم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
خیلی تأثیر گذار بود عمو ولی من فکر میکنم دیوار برلین میخواد دوباره احیا بشه غرب وحشی روسیه را با
ت افغانستانوعراق اشتباه گرفته میخواستن اوکراین را
ببلعند توسط روسیه بلعیده میشن
انشاالله که شاهد شکست متجاوز باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
اگر شهامت استفاده از سلاح هستی رو داشت من هم مثل تابناک طرفدار روسیه میشم
پوتین به زودی کشته میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
تمام شهر های آمریکا با حمله اتمی روسیه نابود خواهند شد و با خاک یکسان خواهند شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
متجاوز اصلی ناتوست نه روسیه
آمریکا با تشدید تحریم های روسیه و استقرار سامانه ضد موشکی در مرزهای اوکراین و وعده و وعید پیوستن اوکراین به ناتو که روزگاری جزء خاک روسیه بود، آتش جنگ را در اوکراین روشن کرد و به قول خودشان با کمک ۵۰ میلیارد دلاری تجهیزات نظامی به اوکراین، کماکان در شیپور جنگ می دمند و باعث شده اند که امروز روسیه کشتی های مجهز به سلاح های هسته ای خود را در دریای بالتیک مستقر کند، اگر فردای آینده به دلیل طمع نابخردانه این دو قدرت شرق و غرب، درگیری به مرزهای سایر کشورها کشیده شود و جنگی تمام عیار با چاشنی اتمی اتفاق افتد که ثمره آن چیزی جزء ویرانی، کشتار انسان های بی گناه و ... نخواهد بود، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ آیا فردای آینده رهبران این دو کشور به دلیل تشدید تنش و جنگ افروزی به جنایات جنگی محکوم و در دادگاه های بین المللی محاکمه خواهند شد؟ تاریخ نشان داده که همان طور که بسیاری از همدستان هیلتر نازی بعد از جنگ جهانی، قصر در رفتند اینان هم قصر در خواهند رفت، پس جامعه بین المللی باید آگاه باشد و جلوی سیاست های غلط این دو ابر قدرت را تا دیر نشده، بگیرد، می توان کار گروهی سیاسی متشکل از کشورهای مستقل دنیا مثلا از آسیا ایران یا چین و از اروپا اسپانیا یا ایتالیا نقش میانجی گری را ایفا کنند و طرفین درگیر را به جای ادامه جنگ به حل دیپلماتیک مناقشه اوکراین دعوت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
مردم جهان از بلوک شرق بیزار هستند دلیلش چیست نمی دانم... لذا از ترس اینکه مبادا دوباره به دام روس ها بیافتند مجبورند به غرب متمایلتر شوند پس اوکراین و هر کشور دیگری حق دارد برای جلوگیری از نفوذ روس ها به ناتو یا هر قدرتی که بتواند از او حمایت کند بپیوندد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
ناشناس ۹:۱۳ تا به حال پات و از ایران بیرون گذاشتی و نظر میدی؟ هند و چین و اسیا و امریکای جنوبی مردم جهان نیستند؟ هر چند الان در اروپا هم مردم از سیاستهای غرب شدیدا شاکیند.
امریکا باعث شد ارتش روسیه بعد سالها دوبار تقویت شود
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
بله با دویست هزار کشته خیلی تقویت شده که از چچنی ها و مزدورهای واگنر استفاده میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
تمام تجهیزات زمینی روسیه یکی پس از بعدی منهدم می‌شود
از اول جنگ هی میگن هفته های آینده تعیین کننده است یک سال است که اوکراین تبدیل به ویرانه شده یمن اوکراین چقدر شبیه هم هستند کاش هیچوقت در این دو کشور انقلاب به اصطلاح مردمی شکل نمی‌گرفت فکر کنم مردم این کشور ها دلتنگ صالح و یانوکوویچ شدند
دولت آمریکا شرایط ورود به درگیری را ندارد.
فعلا پروتکل تخلیه مالی روس‌ها در حال اجراست و تا حد امکان جنگ را طولانی خواهند کرد تا زمانی که روس‌ها وضعیت فعلی ایران را تجربه کنند
فقط میشه خندید به این فلاک پوتین :))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
عظیم ترین کشور اروپا اوکراین رو تبدیل به ویرانه ساخته
ولی تا الان حتی یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده است
این سلاحهای ایرانی هست نمیدونم چرا ایران هرکجا سلاح میفرست قاچاق هست اما سلاحهای امریکا که به اوکراین میفرستد قاچاق نیست .این امریکای خبیس وحیلگرنابودشود.
اگرایران بتوان توسط پهبهاد این سلاحها را شناسایی کند وتوسط روسیه درعین واحد نابود کند چه خوب میشه والا بخدا
در طول تاریخ هیچگاه روسیه بازنده نبوده چون همیشه منطقی بوده،امروز هم روسیه نمیبازد چرا؟چون مردم مناطق جداشده از اوکراین خواستار پیوستن مناطقشان به روسیه هستند وقتی غرب دم از دموکراسی میزند اما موقع عمل خلاف قوانین خودش عمل میکند شکست میخورد بی منطق بازنده است منطقی تر برنده است این یک اصل اثبات شده است
پاسخ ها
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
طبق استدلال شما ردسیه حق داشته شهرهای ایران را در زمان قاجار تصاحب کند چون لابد مردم آنجا دوست داشتند جزو روسیه باشند ! اتفاقا هیتلر هم می گفت مردم لهستان و چکسلواکی و... مایل هستند جزو آلمان باشند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
جدی. چچن هم میخواست جدا بشه چطور اونزمان روسیه اونجا . جنایت کرد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
در زمان قاجار هم ارمنی ها و گرجی ها خواستار پیوستن مناطقشان به روسیه بودند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
درسته
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
آقاسهیل شاهان مابیکفایت وبیعرضه بودن چکاربه روسیه داری؟مناطق جداشده باعهدنامه وقراردادازایران جداشدن یعنی درواقع خودمون خواستیم ،چراتواین ۴۴سال صدام باکمک غرب وشرق نتونست خوزستان وجاهای دیگه روجداکنه؟
روسیه همیشه بازنده بوده مرک بر پوتین
من جای آمریکا و غرب بودم جنگ را به دریا میکشاندم و بمب های هسته ای روس کثیف را بهمراه کشتی هایش در دریا نابود میکردم.البته اینکار را میتوان در شهرهای روس کثیف هم انجام داد و روس کثیف را با بمب های هسته ایش در همان شهرهای روسیه با خاک یکسان کرد. چون بدترین قوم کمونیست ها هستند.بعد صهیونیست ها و یهودی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
بابا تحلیلگر ،نکن اینکار رو با دنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
اگه تو جای امریکا بودی دنیا در چند دقیقه خاکستر میشد چون اگه کسی هسته ای شلیک کنه طرف مقابل فقط نگاه نمیکنه و اونم شلیک میکنه و در چند دقیقه کره زمین با موشکای فراصوت هسته پودر میشه
در ضمن بدترین فرد هم کسیه که جنگ بیشتری راه میندازه و ادمای بیشتری رو میکشه اونم چند قاره اونورتر از مرز خودش پس اگه عقل درس حسابی داشته باشی میفهمی امریکا با اختلاف خیلی زیاد تو جهان کنونی بدترین بعدش صهیونیست و بقیه متجاوزا
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
امریکا دوران ابر قدرت بودنشتموم شده چاییدی
مرگ بر پوتین متجاوز
اون سلاح هایی که به یمن میره قاچاقه و نباید بدستشون برسه ولی همان سلاح ها رو خودشون به ائکراین می دهند و خیلی هم قانونیه. جالب نیست؟
اگر تجاوز بده هر تجاوزی بده. تجاوز عربستان به یمن هم بده پس چرا همه تون به عربستان میلیارد میلیارد اسلحه می دهید و جلوی ارسال اسلحه به شکور فقیر یمن رو می گیرید؟
در صورت تحویل جنگنده به اوکراین آخرین امید های پوتین برای پیروزی ناچیز در اوکراین هم نا امید میشه
و فقط دو تا راه براش میمونه
یا عقب نشینی با دهها هزار کشته و صدها میلیارد دلار خسارت
یا استفاده از بمب اتمی
مراقب باشیم مثل جنگ جهانی اول ودوم پل پیروزی غرب نشویم
سیاستهای امریکا فقط بین مردم جهان سوم طرفدار داره یه جورایی دچار سندرم استکهلم هستیم. اینجا همه از جنگ طلبی امریکا می گن و امریکا رو مقصر کشته شدن مردم میدونن. تازه در بقیه اروپا که بدتره وضع چون اونا امنیتشونم تهدید شده.
اگر جنگ هسته ای صورت گیرد جنگ به نفع روسیه خواهد شد مگر نه اگ اینطوری پیش برود روسیه بازندهاست مگر اینکه روسیه قبل از رسیدن تجهیزات اصلی ناتو کار اوکراین راتمام کند چرا هسته ای به نفع روسیه است،تقریبا همه اعضای ناتو سلاههای اتمی دارند وروسیه وآمریکا بهترینها رادارند اگر همه ی آنها روسیه رابزنند با اتم وروسیه هم مقابل مثل کند بازنده کیست مطمنا ناتو چرا،نابودی یک کشور در مقابل چند کشور یعنی اعضای ناتو پس اعضای ناتو راضی به جنگ هستهای نخواهد شد
امریکا فقط زورش به بدبخت بیچاره ها میرسه ویتنام و افغانستان و عراق و .... عمرا در برابر ارتشی که حرفی برای گفتن داشته باشه نمی جنگه یه احمق بی تجربه مثل زلنسکی رو پیدا می کنه عین بادکنک بادش می کنه می اندازه وسط. ده سال دیگه یکی ازین سینه چاکان اکراین به خاطر نخواهند اورد زلنسکی کی بود و چه کرد در حالی که کارکشته های عالم سیاست همچنان سرجاشون نشستند احتمالا زلنسکی اگر ترور نشده باشه تو یکی از ویلاهایی که از راه مزدوری خریده داره عشق می کنه. عالم سیاست کثیفه ولی همینه که هست.
زنده باد پوتین ، مرگ بر مزدوران و جیره خواران غرب چون خبرگزاریهای جیره خوار حرامی
روس ها در هیچ جنگی بازنده نبوده ' امپریالیزم جهانخوار در مقابل روس ها در ویتنام ' کوبا ' شیلی و کره شکست خورده است
زنده باد پوتین قدرتمند
مرگ بر صدام ویزید
زنده باد برادر پوتین
غرب وهمپیمانانش خوب میدونن چیکارکنن اونقدر این جنگ و به دراز مدت میکشونن که روسیه یا به درخواست خودش بیادپای میزمذاکره اونم با کلی هزینه وخسارتهایی که متحمل شده،یا شکست بخوره ....
3 تا ماهی بزرگ...خیلی بزرگ
برنامه ریزی این جنگ حداقل ۱۰ سال پیش انجام شده و روسیه برنده آن خواهد بود
درود بر آمریکای...واژه ای جز شیطان بزرگ پیدا نکردم.
ناتو قصد حمله به کریمه و هم مرز شدن با روسیه را داشته و روسیه پیش دستی کرده.
البته کمی دیر جنبید و اگه زودتر دست بکار شده بود اینقدر سخت کارش گره نمی خورد.
همه گیر شدن ناتو در اطراف ایران اصلا به نفع ایران نیست، چراکه انگلیس و آمریکا ایران چند تیکه را می خواهند و خیری در آنها نیست.
اگه رعایت احترام متقابل را کردند ارتباط محدود خوبه و غیر از این ترتیب کشور را خواهند داد.
ولی فعلا روسیه متحد و قوی و ایران متحد و قوی به نفع این دو کشور است و تجزیه ایران و روسیه سودی برای طرف مقابل نداره.
حماقت شاخ ودم نداره .کاهت رو قاضی کن ببین امریکای جانی واستعمار گر به همراه دارودسته بیشرم اروپایی چه جنایاتی در دنیا مرتکب شده اند .درافریقا در ویتنام در لیبی دریمن درکره جنگ اول جنگ دوم سوریه کامبوج ووو.....همه این جنتیات زیر سر امریکا ودارودسته نامردش هست روسیه ثروت ونفت ومنابع کجارو غارت کرده مردمان کجارو به بردگی برده کامنت ها همه از بیسوادی وندانستن تاریخ حکایت داشت
بعد از ۴۸ ساعت تو منطقه حضور نداشتن تصمیم گیری کل جنگ با سران اوپک.
مرگ بر امریکا و اسرائیل متجاوز
شروع جنگ اتمی ..اوکراین هم سلاح اتمی دارد.
سلاحهایی که ایران به یمن میداد الان بر علیه شریکش استفاده می شه عجب از هر دست بدی از همان دست هم پس میگیری
پوتین یک شیطان تمام عیار است دخترهایش مثل دختر وزیر امور خارجه اش در غرب زندگی میکنند ولی ادعای مبارزه با غرب دارد.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی